Post your new ideas and feature requests for Xbox (or vote for an existing idea) here!

Option File - Ability to Share Items in Pro Evolution Soccer 2018

Queremos Option file para PES 2018.

Por ocasião da chegada do excelente simulador de futebol PRO EVOLUTION SOCCER 2018, queremos um acordo para que possamos compartilhar escudos, equipamentos, imagens ... Mesmo que a PS4.

Por quê? Bem, porque estamos pagando alguns direitos que deveriam ser iguais para todos os usuários, o PES 2018 é o mesmo para ambas as plataformas, e no xbox não temos todo o conteúdo.

Por que reclamamos? Como somos fiéis ao console XBOX, não queremos mudar para a PS4, estamos confortáveis ​​e muito felizes com este console, nós só pedimos uma atualização para poder compartilhar os arquivos com o jogo e desfrutar.

Já vi muitas pessoas que mudaram para a PS4 porque NÃO PODEM ADICIONAR OPTION FILE NO XBOX ONE.

Nós só pedimos que você nos escute e nos dê um voto a favor e agradeça por tantos anos de confiabilidade.
É um simples recurso que o xbox é muito capaz de ter.

739 votes
Sign in
Signed in as (Sign out)

We’ll send you updates on this idea

MLIMA12 shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

85 comments

Sign in
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • BassGlobe896087 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Por favor Microsoft ajude aí por favor eu tô em dúvida em PS4 ou Xbox é gosto muito de jogo de futebol e prefiro PES ..... só q vó. Os uniformes dos times assim não dá libera o Optimus file

• SURICATOGAMER13 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Eu estava sem console, pois tinha vendido o meu, retornei ao xbox one por que acho um console maravilhoso, por favor liberem isso !

• Andersson C230 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Só estamos te pedindo Microsoft, um simples arquivo options file para que podemos aproveitar o bastante do joga e não poder trocar de console

• One NinGa commented  ·   ·  Flag as inappropriate

I, as many other Pro Evolution Soccer players (among others), would love to have an official Xbox or Microsoft answer to this question: why this feature of importing data is not available yet?

We are not discussing about editing save game, which could result in possible hack attempts. It's just modifying by some automatic process data that could already be edited manually.

The perimeter is quite well defined in PES, so I guess some collaborative meetings with Konami teams would solve this really easily.
    As a developper, I imagine that the import/export format is already defined, so the Xbox has only to allow one type of file extension, adding a verification process to make sure data within the file during import respect the predefined format and that's it!

Please, someone, just have a look of this request pending from many years, if you don't want to lose more players for a such basic feature to add, vs the many hours it takes to any of us to have a decent game.

Regards

• Pinel87 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Otro que si no ponen los Options file me cambiare a ps4 y dejare de pagar el live y no volveré a xbox, llevó ya muchos años pagando y por una tonteria que se pide no escuchais.

• ANDRE PES07 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Good morning, I hereby represent thousands of PRO EVOLUTION SOCCER players of the XBOX ONE platform the OPTION FILES RELEASE (IMAGE IMPORTS). We PES players have the same rights as our friends who play on the PS4 platform.
    It is disrespectful to anyone who is FAN OF THE FRANCHISE and buys PRO EVOLUTION SOCCER annually that this function is not available for our XBOX Platform.
    WE URGENTLY NEED IMAGE IMAGE RELEASE for XBOX ONE.
    The PRO EVOLUTION SOCCER PS4 / XBOX ONE community of Brazil is waiting for a positioning of the Company.
    Atte.

• ANDRE PES07 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Good morning, I hereby represent thousands of PRO EVOLUTION SOCCER players of the XBOX ONE platform the OPTION FILES RELEASE (IMAGE IMPORTS). We PES players have the same rights as our friends who play on the PS4 platform.
    It is disrespectful to anyone who is FAN OF THE FRANCHISE and buys PRO EVOLUTION SOCCER annually that this function is not available for our XBOX Platform.
    WE URGENTLY NEED IMAGE IMAGE RELEASE for XBOX ONE.
    The PRO EVOLUTION SOCCER PS4 / XBOX ONE community of Brazil is waiting for a positioning of the Company.
    Atte.

• m4teo2S3bastian commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Microsoft me compre la consola cuando costaba 100 mas que la PS4 con un Kinect que acumula polvo, por que me gusta el sistema, pero esto de los Option File si es estúpido, nos niegan algo que debería ser básico.

• AbomiCV commented  ·   ·  Flag as inappropriate

É inacreditável essa atitude da MS... Preferem ver a Sony sempre na frente... Espero que façam algo.

• guilherme one1 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Penso em mudar para PS4 de tanta demora pra ouvir um pedido simples. Faz você pensar se realmente tem alguém pra dar atenção ao seu pedido. Muito tempo pedindo por isso. É algo extremamente simples. A programação necessária pra colocar isso em prática leva um dia. É um descaso, infelizmente, é um descaso.

• Geovani Veras commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Microsoft, por favor liberem o option file para Xbox One. Não quero mudar para o PS4. Mas se demorarem vai ser o jeito.

• GiovaniSilva09 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Apoio essa iniciativa, acho uma baita falta de respeito com quem tem o equipamento, Konami e Microsoft uma jogando a culpa pra outra e quem perde são os proprietário do Xbox One.

• Wz TanaTF commented  ·   ·  Flag as inappropriate

como no lo pongais lo tendre que pillar para play 4 y no pienso pagar el live...alla ustedes como simpre en vez de mejorar...qque seguro que con click esta echo...

The Clubs & LFG Forum Is Live!

Our newest Feature Area forum, Clubs & LFG, is now live! We've added a bunch of ideas that you can now vote on both in the Feature Area forum and in the Clubs & LFG category of theNew Ideas forum!

Go to the new Clubs & LFG forum and vote for your favorite ideas!

Feedback and Knowledge Base